fredag 17 januari 2014

Tack för inget

Nä hörni. Ni brukar vara grymma tipsare men det där med tantguld kan ni uppenbarligen inte. Inte jag heller. Guldet blev till sand, eller åtminstone till en övernattning nära sand, hummer och bubbel istället. Man ska hålla sig till sånt man förstår sig på. 

Men jag kan ju tipsa er istället. Idag när jag flög hem från Åre, eller Östersund flög jag ju faktiskt från, så läste jag ut Gone Girl av Gillian Flynn. Första halvan av den här faktiskt rätt trög men andra halvan var lika bra som Sharp Objects och Dark Places. Läs henne. Jag tänker att det måste vara väldigt läskigt att bo i hennes huvud, eller med henne. Hon är otäck. Så gillar man inte otäckt kan man läsa nåt annat. Åre var skoj fast det var mest jobb. Och kallt. Så initihelvete kallt. Nu när jag kom hem visar det sig att värmen i mitt hus är typ pajj med så här är det också kallt. Lysande. Lär väl tina upp i april igen. 



Inga kommentarer: