tisdag 4 juni 2013

Jinx

På vägen hit i fredags gick kylarsystemet sönder på mammas bil. Samma bil dom tog ut från service tre dagar innan. Dom fick lämna den i Nyköping och ta hyrbil hit. Igår tog mamma tåget hem och nyss vinkade jag hejdå till hennes man och hyrbilen.

Nu sitter jag i min egen jobbil och väntar på assistans för den startar inte. Bara så. Nej. Vill inte. Tänker inte. Jag parkerade den här för 12 timmar sedan och nu har den gett upp. Och nej, det är inte batteriet. Och ja, jag har tankat.

Är det för mycket begärt med en helt vanlig vecka där absolut ingenting alls händer? 

3 kommentarer:

Christel sa...

Måndagsvarning på en sketen tisdag. Hoppas att det löser sig smidigt!

Bubbel sa...

Teknikgudarna verkar inte stå på er sida...

Limpy sa...

En vecka fick jag punka på två olika bilar.