tisdag 2 juli 2013

Saker jag har glömt på sistone

,Min mobil. På taket till en hyrbil, felparkerad, på ett torg i Helsingborg. Kom tillbaka och mobilen låg kvar och jag hade inte fått böter. Framförallt mobilen kommer jag för evigt vara nån gud tacksam för, hade kunnat blivit ruskigt jobbigt det där (note to self, använd det där oklara molnet, säkerhetskopiera och skärp dig lite).

En kaffe, betald och klar på Pressbyrån. Med tanke på att det var det enda jag köpte får det nog betraktas som en bedrift.

Strumpor. Hemma i stockhom. Aja, det är sommar och finns butiker här med. 

Hur vacker västkusten kan vara när den inte är vrång, regnig och blåsig (vilket väl ändå är nästan jämt?).




3 kommentarer:

Pak-P sa...

Helsingborg på sommaren är inte fy skam alltså. Nästan så att man saknar stan en smula.. Sillen & makrillen?

Omomigen sa...

Är du uppväxt där? Japp, Sillen och Makrillen, det var bra!

Pak-P sa...

Nä, men bodde där 2005-2010 under studier och jobb och grejer. Sommarstad som sagt. På vintern är det bara ett jävla blåshål. Snarlikt Göteborg och alla andra västkuststäder :)